Debata o sigurnosti na internetu - 4.b
4.b razred i učiteljica Valentina Labaš poznati su po njegovanju debatne aktivnosti. U tu svrhu rado su u utorak, 22. ožujka u goste pozvali pedagoginju Vlatku Prpić i knjižničara Zvonimira Guća, koji su im zatim održali debatu na tezu: "Na internetu možemo bezbrižno napisati ili objaviti sve što želimo." Tom debatom, nastojalo se potaknuti učenike na kritičko razmišljanje o zaštiti vlastite sigurnosti na internetu te na promišljanje o tome koliko je internet zapravo opasan. Nastavak pod opširnije.
Učenici su opet podijeljeni u grupe: Afirmacija i Negacija. Nakon početnih nesigurnosti među učenicima se razvila pristojna, ali žestoka borba, u kojoj su obje strane imale jače i slabije trenutke. U obje grupe učenici su se veoma koncentrirali te se potrudili dati jake i relevantne argumente. Za svoje godine su pokazali značajnu razinu kritičkog razmišljanja i sposobnosti za kvalitetno i podrobno argumentiranje. U vrlo tijesnoj borbi pobjeda je na kraju pripala grupi Afirmacija. Iako je većinu vremena uglavnom branila svoje stavove, Afirmacija je uspjela dati nešto jače argumente te ih bolje i jasnije izraziti.
Na kraju su svi učenici u suradnji s pedagoginjom zajedno promišljali o sigurnom ponašanju na internetu te opasnostima koje na njemu prijete. Knjižničar je učenicima u zahvalu za sudjelovanje opet podijelio Bajadere, a učenici, iako iscrpljeni od napornog razmišljanja, bili su jako dobro raspoloženi te su veselo izrazili želju za ponovnim susretom u ovoj lijepoj aktivnosti.
Od drugih teza koje su učenici 4.b u debatama obrađivali može se primjerice izdvojiti teza: „U školu treba uvesti školske uniforme.“ U njoj je pobijedila grupa Afirmacija, no učenici su se nakon debatiranja složili, da neovisno o socijalnim razlikama, djeca su pojedinci i sami imaju pravo odabrati vlastiti stil oblačenja, ako je prikladan. Grupa Afirmacija pobijedila je i u tezi: „Roditelji uvijek znaju što je najbolje za njihovo dijete.“, koja je bila moguće malo teža za njihovu dob, s obzirom da grupa Negacija nije nalazila dovoljno argumenata za svoje stavove. Ipak, u tezi: „Modni trendovi se moraju slijediti.“ pobijedila je ovaj put grupa Negacija te su učenici zaključili da modni trendovi ne pristaju svakome te se svatko treba odijevati i uređivati, kako se osjeća ugodno. Po svemu sudeći, učenici 4.b razreda imaju dobru podršku u razvoju kritičkog mišljenja, što je i dobra pretpostavka za kvalitetno učenje i osobni razvoj. (Zvonimir Guć)