Dashove avanture
Prošloga četvrtka, 27. siječnja, školsku knjižnicu posjetio je talentirani gospodin Dash. Simpatičan i zabavan robotić odmah je osvojio učenike 4.a i 4.b razreda koji su u knjižnici imali priliku susresti se s njime. Nakon uvodnih riječi knjižničara Zvonimira Guća učenicima je bio predstavljen Dashov put kroz golemi labirint postavljen na pod knjižnice. Osim što je prolazio kroz labirint precizno i na najbolji mogući način, Dash je kroz ples i razne simpatične izraze samopouzdanja i slavodobitnosti začinio cijeli svoj put. Pritom je imao stalno navijanje i podršku učenika, a učenici 4.b razreda, čak su imali za zadatak isprogramirati nekoliko pokreta kako bi mu pomogli u izlasku iz labirinta. Nastavak pod opširnije.
Sve je završilo tako što je knjižničar ukratko predstavio učenicima bibliografiju djela o programiranju i robotici primjerenih njihovom uzrastu. Neki od učenika na izlasku iz knjižnice pozdravili su Dasha, kojega su čekali odmor i priprema za neki novi nastup.
Ove radionice primjer su Makerspace pristupa, koji je u novije vrijeme dosta popularan i raširen u knjižnicama te školskim knjižnicama. Osnova tog pristupa je tzv. „Do it yourself“ (DIY) načelo po kojem se učenicima omogućuje da u posebnom prostoru u knjižnici sami grade i osmišljavaju vlastite projekte, bilo da su vezani uz programiranje i robotiku ili pak druga područja kao npr.: elektrotehnika, pokusi iz kemije i fizike, gradnja vlastite priče, različiti tipovi tehnike i tehnologije i dr. Prošlotjedne aktivnosti u knjižnici pridonijet će i dubljoj motivaciji učenika u domeni računalnog razmišljanja i programiranja u nastavi informatike, time i većem zanimanju za radionice robotike koje provodimo u našoj školi. Veselimo se novim Makerspace radionicama u knjižnici i nadamo se stvaranju prave Makerspace kulture na korist i zadovoljstvo naših učenika. (Zvonimir Guć)