Održana debata na temu elektroničke ovisnosti
U sklopu Mjeseca borbe protiv ovisnosti, koji se obilježava od 15. studenoga do 15. prosinca, pedagoginja Vlatka Prpić i knjižničar Zvonimir Guć održali su u srijedu, 8. prosinca, debatni sastanak s učenicima 7.a razreda. S obzirom na to da su razne vrste elektroničke ovisnosti danas sve učestaliji problem kod mnogih mladih, debata koja se povela dotakla se te tematike. Teza koja je postavljena pred učenike glasila je: Snapchat i Tik-tok ne pomažu kad se ljudi osjećaju prazno. Time se dotaklo problema dosade, koji je glavni motiv učenicima 7.a razreda za izlaganje opasnosti od upadanja u elektroničku ovisnost. Snapchat i Tik-tok u kratkom su predistraživanju visoko ocijenjeni od strane učenika te je procijenjeno da se navedene društvene mreže najčešće koriste među učenicima u trenucima dosade. Nastavak pod opširnije.
Učenici su podijeljeni u dvije skupine: Afirmaciju i Negaciju. Nakon kratkog uvoda u osnovne značajke tzv. Karl Popper debatnog formata, učenici su pod vodstvom i uz pomoć pedagoginje i knjižničara samostalno osmišljavali argumente za i protiv navedene teze. Obje strane dale su vrijedne argumente te istakle važne stavke i probleme. Debatu je sa zanimanjem pratila i razredna učiteljica Kristina Fruk, koja je s knjižničarom i pedagoginjom bila član ocjenjivačkog tima. Na kraju je pobijedila skupina Negacija zbog boljeg držanja uz samu tezu i neskretanja s teme.
Nakon održane debate pedagoginja je kratko educirala učenike o problemima elektroničke ovisnosti, a isto je učinila i psihologinja Katarina Biondić Kaštela, koja je gostovala na ovom debatnom sastanku. Knjižničar je učenicima u zahvalu za sudjelovanje podijelio Čokse. Učenici su imali priliku i ocijeniti aktivnost u kojoj su sudjelovali.
Nadamo se da je ovo početak jedne nove aktivnosti u školi koja će donijeti jako dobre plodove svim zainteresiranim učenicima. Ako se uzme u obzir to da je redovita debatna aktivnost povezana s uspjehom u cijelom spektru predmeta te s uspjehom na poslu i pri traženju posla, postaje jasno da se kroz ovaj način učenja puno toga može postići. (Zvonimir Guć)