Vilim Kobeščak iz 8.a najbolji u županiji u sve tri kategorije novinarskog izraza na LiDraNu 2017.
Vilim Kobeščak, mogli bismo kazati, apsolutni je prvak županijske smotre LiDraNo 2017. u kategoriji novinarskog izraza. Njegov rad najbolji je u kategoriji samostalnih novinarskih radova, u kategoriji radijske emisije, a školski list Zlatarske Iskrice, urednik kojih je Vilim, (šesti put zaredom) najbolji je u županiji. Vilimov je mentor u sve tri kategorije naš knjižničar gosp. Denis Vincek. Klikni na opširnije za obrazloženja prosudbenog povjerenstva.
Otvorenje okruglog stola koji je upriličen prvi put ove godine na županijskom LiDraNu bilo je u auli Gimnazije A. G. Matoša u Zaboku, gdje su jučer bili Vilim Kobeščak sa svojim mentorom knjižničarom gosp. Denisom Vincekom te Martin Žučko, čiji je samostalni novinarski rad također bio poslan na županijsku razinu LiDraNa, sa svojom mentoricom gđom Nevenkom Šušljek. Na gornjoj fotografiji su Vilim, Martin i gosp. Vincek, a ispod njih županijski pročelnik gosp. Ivan Lamot i predsjednica županijskog povjerenstva gđa Biserka Jakšić.
Okrugli stol o novinarskom izrazu trajao je punih sat i pol. Istaknuto je kako se nitko ne sjeća da je u novinarskom izrazu jedna škola, a kamo li jedan učenik, bio najbolji u sve tri kategorije. A, to je ove godine bila naša škola i naš učenik Vilim Kobeščak.
Zlatarski list Iskrice, rekla je predsjednica županijskog povjerenstva, u ovih šest godina otkad na njemu s učenicima radi naš knjižničar gosp. Vincek, profilirao se u vrlo kvalitetan list koji iskače iznad svih ostalih i nije postao suhoparan u tih šest godina, nego, u svakom broju iznenađuje čitatelje nečim novim.
I radijska emisija koju su snimili zlatarski osmaši, rekla je predsjednica županijskog povjerenstva gđa Biserka Jakšić, pun je pogodak i pravo iznenađenje jer radijsku emisiju u kategoriji osnovnih škola za LiDraNo u novijoj povijesti nitko nije nikad snimio pa je to ponos za našu školu - jer i u tome smo prvi.
Naš knjižničar aktivno je sudjelovao na okruglom stolu, iznio je nekoliko prijedloga koji su prihvaćeni i bit će proslijeđeni državnom povjerenstvu. Isto tako, rekao je kako je užitak raditi svake godine iznova s učenicima na nekoj novoj temi. Zanimljivo, primijetio je, od šest urednika, petero su zapravo đaci gđe Nevenke Šušljek, što je dokaz da ona odlično priprema učenike koji svoje interese u knjižnici uspješno dalje oblikuju radeći u svoje slobodno vrijeme na školskom listu.
Na okruglom stolu dogovoreno je da će se u zabočkom ŠUDIGO-u za voditelje školskih listova organizirati radionice o temi dizajna te izrade digitalnog školskog lista, što je, istaknula je predsjednica županijskog povjerenstva gđa Jakšić, izazov za budućnost iako, priznala je, ovakav klasični tisak još će dugo živjeti.
U obrazloženju zašto su Zlatarske Iskrice predložene za državni LiDraNo pročitano je: Kronologiju školskog života kroz godinu list donosi na zanimljiv način – fotografijom. Uključeni su učenici područnih škola. Izvrsno je odabrana tema broja – slobodno vrijeme i obrađena je podjednako sa stajališta učenika i učitelja. Donosi niz razgovora i priča koje otkrivaju nepoznato o onima s kojima su svaki dan u školi. Uz vijesti iz školskog života i reportaže, donosi i zanimljivosti, a dobro je uklopljena i anketa "Lektira ili e-lektira" - za i protiv - koja uključuje i druge učenike.
U obrazloženju zašto je radijska emisija koju su napravili Karlo Bogi i Vilim Kobeščak predložena za državni LiDraNo pročitano je: Predstavljajući ljude zlatarskoga kraja voditelj emisije razgovara sa zanimljivom osobom. To nije nikakva zvijezda, nego 80-godišnja starica, zvonarka bogatog životnog iskustva i nesvakidašnjeg "zanimanja". Sugovornica je iznimno rječita i riječ je o izvrsnom odabiru. Obavljeno je i terensko snimanje na autentičnoj lokaciji, o čemu svjedoči zvučna kulisa zvona, što emisiji dodaje dokumentarističku dimenziju, a cjelinu zaokružuju izjave sumještana.
U obrazloženju zašto je Vilimov samostalni novinarski rad predložen za državni LiDraNo pročitano je: Autor kritički promišlja o temi koja je itekako važna za njegove vršnjake - o slobodnom vremenu. U tu svrhu obavio je terensko istraživanje, nakon kojeg nastaje komentar. Uvodno donosi činjenice, da bi u razradi iznio osobno kritičko promišljanje realnosti obrazovnog sustava i zaključno progovorio o potrebnim promjenama. U potpunosti je zadovoljio opremom teksta.
Osim toga, valja naglasiti da je na županijskom LiDranu u kategoriji samostalnih novinarskih radova bio i rad Martina Žučka, čija je mentorica gđa Nevenka Šušljek, koji je dobio zahvalnicu za sudjelovanje.