Treću godinu zaredom naša škola sudjeluje u projektu Udruge PRAGMA
U organizaciji Udruge Pragma održana je treću godinu zaredom dodjela Godišnje nagrade za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja. Moto je Nagrade ove godine bio MISLI OBRAZOVANJE, usmjeren prema kritičkom razmišljanju učenika, učitelja i roditelja koji su bili uključeni u proces odabiranja najboljega novinarskog rada.
Vilim Kobeščak, Marko Bingula, Marko Stažnik, knjižničar gosp. Denis Vincek i predsjednik PRAGME gosp. Nedjeljko Marković
Moto je odabran kako bi potaknuo novinare na veću usmjerenost na obrazovanje, posebno na njegovu stratešku važnost u formiranju mladih osoba i pripremu za preuzimanje uloga u društvu: obiteljskih, društvenih i političlkih. Do 31. prosinca je 17 novinara uspješno prijavilo svoje radove, a obrazovne ustanove su od 15. siječnja do 20. ožujka birale jedan rad u kategorijama tiskani prilog, radijski i tv prilog - uz pravilo jedna škola jedan glas.
Vilim Kobeščak, Marko Bingula, Marko Stažnik, knjižničar gosp. Denis Vincek i predsjednik PRAGME gosp. Nedjeljko Marković
Potporu projektu koji vodi Udruga PRAGMA pružila je Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, tehničku potporu CARnet, a projekt se provodi u suradnji s Društvom za komunikacijsku i medijsku kulturu, uz pokroviteljstvo i financijsku potporu Grada Zagreba, dok je sponzor nagrade Uniqua, a vizualni identitet osmislila je dizajnerica gđa Narcisa Vukojević. Uz brojne uzvanike, svečanosti je nazočila izaslanica ministrice socijalne politike i mladih, glasnogovornica gđa Miroslava Rožanković te predstavnici učenika OŠ Ante Kovačića iz Zlatara, OŠ Kustošija iz Zagreba, Obrtniučke škole za osobne usluge Zagreb, iz Učeničkog doma, Tehničke škole Zagreb, Strojarske tehničke škole Fausta Vrančića, Škole za primalje i Doma za djecu Zagreb.
Zlatarski učenici s knjižničarom u kinu Europa
Predsjednik PRAGME gosp. Nedjeljko Marković istaknuo je kako je sve prije tri godine bila samo ideja i u udruzi su razmišljali kako uključiti i približiti učenike svijetu medija.
– O tome da mediji imaju neosporan utjecaj na društvene promjene ne treba uopće raspravljati. Mediji oblikuju društvenu stvarnost, a svijet medija i svijet obrazovanja mogu zajedno živjeti i pridonijeti društvenim promjenama – rekao je gosp. Marković.
Vilim Kobeščak ima pitanje za prof. dr. sc. Danijela Labaša
Jedini od učenika koji se uključio u raspravu bio je Vilim Kobeščak, učenik 7.a razreda OŠ Ante Kovačića iz Zlatara, koji je prof. dr. sc. Labaša zamolio da komentira koliko su učenici pismeni u kritičkom aspektu, a koliko u tehnološkom smislu. Profesor je upozorio da se o medijima ne smije stvoriti ovisnost, nego ih prije svega treba upotrijebiti za učenje i za skupljanje informacija koje će iskoristiti za učenje kada je riječ o odgojnoj i obrazovnoj ulozi medija. U tehnološkom smislu, odgovorio je dr. Labaš, učenici su zasigurno dovoljno medijski pismeni, a to je dokazao pitavši učenike u publici koliko ih ima pametne telefone. Naravno, svatko je dignuo svoj pametni telefon.
Prof. dr. sc. Danijel Labaš
– O medijskoj pismenosti može se govoriti kao o djetelini s četiri lista jer postoje četiri segmenta. U prvom je dijelu moja i vaša potreba jer smo svi djeca medija – i odrasli i djeca. Medijska pismenost je naše pravo, a da bismo ostvarili to pravo, prvi listić na toj djetelini je pristup medijima. U Hrvatskoj je to dobro, od širokopojasnog interneta do brojnih drugih medija. Drugi je dio naša sposobnost da te medijske sadržaje, koji do nas dopiru različitim kanalima, možemo analizirati. Treći listić je evaluacija, da nakon analize znamo procijeniti što je dobro a što nije, da znamo što ćemo sutra pratiti, što će nas oplemeniti i činiti dobrim ljudima, a što bi nam moglo naštetiti. Mladima su zanimljive pritom društvene mreže, a tu moramo biti jako oprezni i procijeniti što je dobro, a što nije. Četvrti je listić činjenica da sami stavaramo medije. Dok radimo svoju internetsku stranicu, primjerice, videofilmić za školu, prepoznajemo kako mediji funkcioniraju iznutra. Tek kada spojimo sva četiri listića, onda smo na tragu medijske pismenosti – rekao je prof. dr. sc. Danijel Labaš.
Ovogodišnji dobitnici Nagrade po kategorijama su, za tiskani/online prilog Franjo Lepan, "24 sata" za rad: U školi ima sve petice, a doma se brine o bratu i bolesnoj baki; za radijski prilog Ivana Sučić, Izvan okvira, Hrvatska radiotelevizija, s radom: Moji prijatelji iz Fortice te za televizijski prilog Josipa Pletikosić, Provjereno, Nova TV, s radom: Prilika za bolju mladost (Ispovijesti dječaka iz popravnog doma).
Prije odlaska u kino Europa na svečanost prošetali smo do Katedrale, u kojoj smo se pomolili.
Marko Stažnik, Vilim Kobeščak i Marko Bingula
Šećući prema Trgu bana Jelačića fotografirali smo se na "kocki", kao i naši prijatelji prošle godine koji su išli na susret s pravobraniteljicom za djecu.
Tradicionalna fotka na "kocki"
Na kraju smo se fotografirali i na Trgu bana Jelačića.
Na Trgu bana Jelačića
Poslije svečanosti dodjele Nagrade pozdravili smo se s predsjednikom Udruge Pragma gosp. Nedjeljkom Markovićem, koji je prenio pozdrave našoj ravnateljici gđi Rajni Borovčak, svim učenicima naše škole, a pogotovu učenicima, učiteljima i roditeljima koji su sudjelovali u projektu. Zlatarsku osnovnu školu pohvalio je kao primjer škole u kojoj se poučava medijska pismenost, što će biti važna odrednica i u novom kurikulumu.
S nama je razgovarao i profesor s Hrvatskih studija gosp. Danijel Labaš, s kojim smo nastavili razgovor o medijskoj pismenosti učenika. Doznali smo da je profesor rodom iz Starog Golubovca.
U povratku smo svratili na pizzu i vratili se u Zlatar. S nama je bio naš mentor. školski knjižničar gosp. Denis Vincek.