Vilim Crčić briljantan na međunarodnom Brainobrain natjecanju
U Zagrebu je 7. ožujka 2015. održano prvo međunarodno Brainobrain natjecanje na kojem se natjecalo 120 djece iz Hrvatske i Slovenije. Djeca su bila podijeljena po stupnjevima programa, a natjecanje se sastojalo od računanja na abakusu te u računanju mentalnom aritmetikom i trajalo je svega tri minute pa je osim točnosti izuzetno važna bila i brzina.
Na natjecanju je sudjelovao Vilim Crčić iz 3.b razreda Osnovne škole Ante Kovačlća i u svojoj kategoriji (računanju mentalnom aritmetikom bez abakusa) stekao je naslov šampiona, što znači da je završio u skupini najbolje riješenih zadataka. Uza samo natjecanje, prezentirani su i načini rada, te znanja i vještine djece. Vilim je sudjelovao i u programu demonstracija Brainobrain programa na pozornici, za što je dobio dodatno posebno priznanje.
Brainobrain je program za djecu od 4 do 14 godina koji posebnim metodama i tehnikama omogućuje brzo i učinkovito učenje, povećanje koncentracije, pamćenja i vizualizacije. Cilj je programa razvoj intelektualnih i životnih vještina, a temelji se na metodama NLP-a, to jest neurolingivstičkog programiranja, i radu s drevnom azijskom računaljkom abakusom. Abakus su mnogi od nas imali kao djeca, a u ovom programu ta se "igračka" koristi kao pomagalo za mentalnu gimnastiku. Djeca najprije na njemu zbrajaju, oduzimaju, množe i dijele, da bi s vremenom sve to mogla raditi napamet, uz pomoć zamišljenog abakusa. Program ima deset stupnjeva, od kojih svaki traje tri do četiri mjeseca, a već nakon prvih stupnjeva, djeca imaju mogućnost zbrajanja i oduzimanja 40 do 60 dvoznamenkastih brojeva u nizu iz glave, a poslije bez problema i množe i dijele nizove brojeva s decimalama.
Uz izuzetne matematičke sposobnosti, potiču se i jačaju osobne kvalitete kao što su samopouzdanje, samosvijest, usmjereno ponašanje i kreativnost te se jačaju funkcije mozga: brzina procesuiranja informacija, koncentracija, vizualne i slušateljske sposobnosti i samodisciplina. Jedinstvenost je programa i u posebnim uvjetima u kojima se izvodi nastava, a to je opuštajuća, zabavna i kreativna atmosfera, u kojoj su najvažniji pozitivni emocionalni odnosi.
Kao gosti na natjecanju nastupila su djeca iz Makedonije koja su uspješno završila svih deset stupnjeva akademije. Oni su u demonstracijskom dijelu programa pokazali kako se istodobno pjeva, pleše i računa dva diktirana zadatka od petnaest jednoznamenkastih i dvoznamenkastih brojeva.
Pripremili Petra Sokolić, Jurica Pribolšan i Hrvoje Stažnik, 8.a