preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Jelovnik

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 8. 5. 2010.

Ukupno: 708079
Ovaj mjesec: 504
Ovaj tjedan: 899
Danas: 19
Događajnica

Hrvatski Andersen okupio učenike osam hrvatskih škola

U radu s učenicima od prvog do četvrtog razreda potiče se čitanje – ne samo kao jezična djelatnost nego i kao temelj cjeloživotnoga obrazovanja. Razvijajući čitalačku pismenost potiče se govorno i pisano izražavanje učenika, obogaćuje se njihov rječnik, daju im se nova znanja, pomaže im se u izgradnji sustava vrijednosti.


Stoga stručni suradnici knjižničari stalno traže rješenje na vječno pitanje – kako postići da čitanje djeci postane navika i veselje. Još prije dvije godine troje knjižničara iz Krapinsko-zagorske županije (Saša Sabol, OŠ Mače, OŠ Belec; Monika Gregurić, OŠ Franje Horvata Kiša, Lobor; Denis Vincek, OŠ Ante Kovačića, Zlatar) krenulo je s projektom "Čitajmo zajedno – čitajmo naglas". Te se godine u četvrtima razredima četiriju zagorskih osnovnih škola naglas čitala Paukova mreža i učenici su se u završnici koja je održana u Gradskoj knjižnici u Zlataru u natjecateljskom kvizu trebali prisjetiti različitih detalja iz tog djela.

Prošle školske godine Saša Sabol i Denis Vincek uspjeli su dignuti projekt na nacionalnu razinu i uključiti 12 škola, odnosno čak 200 učenika četvrtih razreda iz šest hrvatskih županije. Nit voditelja projekta ostala je ista: čitajmo zajedno i čitajmo naglas. Čitala su se djela koja nisu bila u obveznoj lektiri, a još uvijek postoje u našim školskim knjižnicama pa je projekt nazvan "Čitajmo zajedno – čitajmo zaboravljene knjige". A da čitanje ne bude i prisila i ispitivanje činjenica iz knjiga, svaka je škola za završnicu, koja je održana u Osnovnoj školi Ante Kovačića u Zlataru, pripremila par učenika koji je predstavio knjigu – i to na način kako god žele.

Takav pristup podržali su knjižničari na okruglom stolu te je projekt zajedničkoga čitanja naglas nastavljen i u ovoj školskoj godini – i to pod nazivom "Čitajmo zajedno – čitajmo naglas: Ivana Brlić-Mažuranić za sva vremena". Aktivnosti su počele odmah u rujnu 2013., koju je konzorcij EU read proglasio Godinom čitanja naglas, a Ivana Brlić-Mažuranić odabrana je jer je lani proslavljena 100. obljetnica izdavanja Čudnovatih zgoda šegrta Hlapića te spisateljice. Stoga je i cijeli projekt bio posvećen tom hrvatskom Andersenu, i to prije svega njezinim naslovima koji nisu obvezna lektira.

Putem grupe Knjižničari na Facebooku upućen je poziv zainteresiranim knjižničarima za sudjelovanjem i uključilo se ove godine osam škola iz tri županije i grada Zagreba: OŠ Ante Kovačića, Zlatar; OŠ Mače i OŠ Augusta Cesarca, Krapina – iz Krapinsko-zagorske županije, OŠ Budaševo – Topolovac – Gušće i OŠ Zvonimira Franka, Kutina – iz Sisačko-moslavačke županije, IV. osnovna škola iz Bjelovara iz Bjelovarsko-bilogorske županije te dvije zagrebačke osnovne škole: OŠ kralja Tomislava i OŠ Davorina Trstenjaka. Projekt se odvijao u nižim razredima, a razredne učiteljice i knjižničari Irena Buđa (Saša Sabol sada radi u Gradskoj knjižnici u Krapini), Gordana Gregurović Petrović, Mirjana Čubaković, Dejana Kurtović, Beata Doko, Ivana Dominko, Ana Demut i Denis Vincek proteklih su mjeseci djeci čitali Ribara Palunka, Jagor, Srce od licitara, Bratac Jaglenac, Potjeh, ali i Regoča, Šumu Striborovu te i poeziju Ivane Brlić-Mažuranić. Odmah je odlučeno da se ni ove školske godine neće provoditi nikakvi kvizovi, testiranja, niti ispitivanja znanja pročitanoga sadržaja. Umjesto toga, učenici su uvježbali, po želji, izabrane monologe, recitacije, repali su, izrađivali likovne mape u obliku slikovnica. Do izražaja je došla kreativnost učenika te učiteljica i knjižničara pa su čak izradili i lutke od papira, a školski domari izradili su paravan i lutkarska predstava bila je tu.

Nažalost, u zraku ostaje pitanje: je li stvarno tolika besparica pa ove godine ni jedna od škola nije mogla preuzeti ulogu domaćina, a sudionici projekta su nedvojbeno zaslužili nastup u nekoj od škola. Uostalom, činjenica je da to neće obeshrabriti školske knjižničare da i ubuduće osmišljavaju i ostvaruju zanimljive projekte. Tomu je poslužila razmjena iskustava i ideja, poticaja sudionika koji su se nakon završenog programa družili.

Cijeli projekt "Čitajmo zajedno – čitajmo naglas: Ivana Brlić-Mažuranić za sva vremena" održavao se uz potporu Hrvatske udruge školskih knjižničara i njezine predsjednice Vanje Jurilj, a završnicu je omogućila Školska knjiga tako što se 30. travnja u Arkadiji na Trgu bana Josipa Jelačića u Zagrebu okupilo 20-ak učenika i 20-ak knjižničara i razrednih učiteljica. Djeca su vrlo suvereno predstavila ono što su radila cijele godine. Glazbeni prilog Mateja Mihaljevića, sedmaša iz OŠ kralja Tomislava iz Zagreba, unio je svježinu, a prezentacijom, koju su pripremili učenici 7.a razreda iz Zlatara Jurica Pribolšan, Hrvoje Stažnik i Dario Lesičar, podsjetili su na nastanak projekta. Baš svi sudionici programa dobili su priznanja organizatora (OŠ Ante Kovačića Zlatar) i dar Školske knjige. To, ali i izlet u Zagreb, sigurno će učenike potaknuti na čitanje, a knjižničari su već dogovorili nastavak projekta.

Ostale fotografije (29) mogu se pogledati u fotogaleriji.

Jurica Pribolšan, 7.a
Denis Vincek, dipl. bibliotekar i dipl. novinar
fotografije uredio Nikola Lončar, 8.a

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: DENIS VINCEK   datum: 7. 5. 2014.

 

 


Erasmus+


eTwinning


Lumen


Društvene mreže
Na kojoj društvenoj mreži provodiš najviše vremena?









I mi sudjelujemo

Međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja


Podrška darovitima


Tražilica

Poveznice
Zlatar na međumrežju


Blagdani i pravopis


Korisni likovi


Projekt ZALOGAJČEK 7





preskoči na navigaciju