Učenici i učitelji naše škole na Erasmus+ mobilnosti u Slovačkoj
U prvom tjednu nakon uskrsnih praznika, od 25. do 29. travnja, naša je škola ponovno sudjelovala u mobilnosti učenika i učitelja u sklopu Erasmus+ projekta „SuperART for inclusion“. Učenici sedmih i osmih razreda naše škole Marta Brlečić, Melani Miković, Dorijan Matejaš i Sven Posarić, u pratnji učitelja Andrije Kiseljaka, Maje Burek i Matije Vučkovića, boravili su u Slovačkoj. Domaćin im je bila Piaristická spojená škola sv. Jozefa Kalazanského u gradu Nitri na zapadu Slovačke, udaljenom sat vremena vožnje od glavnoga grada Bratislave. Svakodnevnim aktivnostima kroz više tipova radionica učenici i učitelji iz šest zemalja uključenih u projekt participirali su u provođenju različitih metoda inkluzije, razmjenjivali su svoja iskustva i primjere dobre prakse. Nastavak pod opširnije.
Prvi dan protekao je u međusobnom upoznavanju i razgledanju grada. Nakon uspješne i dojmljive prezentacije naše škole i grada Zlatara za sve prisutne, od kojih su nam neki i nakon predstavljanja uputili nekoliko oduševljenih komentara te interesa za dolazak k nama u goste, krenuli smo u obilazak grada, njegovih znamenitosti i posebnosti.
Drugi je dan bio rezerviran za posjet Bratislavi, što je uključivalo turističku turu po gradu, vožnju brodom po Dunavu, posjet dvama dvorcima i zgradi slovačkog parlamenta.
Trećeg su dana na rasporedu bile razne radionice. Učenici su sudjelovali u nizu zanimljivih aktivnosti od kojih vrijedi spomenuti radionice folklornog plesa na kojima su učenici u parovima i u kolu plesali slovački čardaš, radionice plesa sa zastavama kao i radionice Incrediboxa, gdje su učenici na računalima mogli napraviti svoju verziju beatboxa u zadanoj aplikaciji, uz još nekoliko zanimljivih programa za stvaranje glazbe. Zanimljive su bile i radionice kreativnog stvaralaštva u kojima su učenici tradicionalnom tehnikom ukrašavanja voskom u boji ili oslikavanjem akrilnim bojama ukrašavali uskrsna jaja. Ništa manje zanimljive bile su i radionice u kojima su učenici pomoću paverpola (tekućina na bazi vode, ekološki prihvatljiva, koja stvrdnjava tkaninu) učvršćivali tkanine i izrađivali reljefe te ih potom oslikavali akrilnim bojama. Naposljetku, u radionicama pjevanja učenici su na poznatu melodiju naučili prigodan tekst za završnu priredbu.
Četvrti smo dan ponovno putovali. Posjetili smo mjesto na kojem žive europski bizoni te naučili ponešto o tome kako su oni došli u Slovačku. Zatim smo obišli još dva dvorca - Topoľčianky i dvorac Hrušov. Nakon povratka u Nitru učenici su poslijepodne imali organizirano zajedničko gledanje filma. Navečer je bila upriličena svečana večera s roditeljima uz prigodan program i podjelu priznanja za sudjelovanje u projektu. Domaćini su izveli nekoliko svojih tradicijskih pjesama uz pjevače u narodnim nošnjama. Tome su se priključili i gostujući učenici koji su pokazali sve ono što su naučili na prethodnim radionicama.
Petak je protekao u malo opuštenijem ugođaju: na rasporedu je bila refleksija na protekli tjedan i aktivnosti u istom, ponovno likovne i glazbene radionice te sportske aktivnosti u kojima su učenici u različitim grupama igrali razne poznate, ali i nama neke manje poznate sportske igre. Još smo razgledali crkvu, u koju smo mogli ući direktnim putem iz škole, budući da je škola domaćin katolička škola u kojoj su učitelji i jednim dijelom klerici (svećenici).
U svim aktivnostima promicala se različitost, ravnopravnost i jednake mogućnosti za svakoga. Kroz igru, pjesmu i ples nestale su i sve jezične barijere.
U subotu, na povratku u Hrvatsku, stali smo i nakratko se odmorili na „mađarskome moru“ - jezeru Balaton (Blatno jezero). Na ovu mobilnost nismo išli zrakoplovom već našim školskim kombijem. U Nitru nas je odvezao ravnatelj Marijan Posarić, a po nas je, nakon šest dana, došao učitelj TZK Stjepan Škrlec. (Matija Vučković)