Virtualna mobilnost u sklopu Erasmus+ projekta "SuperART for inclusion"
U sklopu Erasmus+ projekta „SuperART for inclusion“, u kojem aktivno sudjeluje i naša škola, od 13. do 15. listopada provedena je tzv. virtualna mobilnost koju je organizirala partnerska škola iz Portugala. Uz našu školu u trodnevnoj su mobilnosti sudjelovale i partnerske škole iz Slovačke, Finske, Španjolske i Velike Britanije. Iz naše škole u virtualnu je mobilnost bilo uključeno 28 učenika i 5 učitelja. Prošlotjedno događanje poklopilo se s Danima Erasmusa, prigodnom godišnjom proslavom programa Erasmus+, najvećeg programa Europske unije namijenjenog obrazovanju, osposobljavanju, mladima i sportu. Više o aktivnostima tijekom tri dana kao i fotografije o tome možete pogledati pod opširnije. (Andrija Kiseljak, školski projektni koordinator)
Prvog dana aktivnosti učenici su putem videokonferencije saznali više informacija o portugalskoj školi, organizatoru virtualne mobilnosti. Nakon toga trebali su poslati svoje fotografije s još nekoliko podataka o sebi. Iste informacije korištene su za osmišljavanje igre koju su učenici potom odigrali na platformi Kahoot. U nastavku dana naši su učenici naučili kako reći „Dobar dan!“, „Hvala!“, „Doviđenja!“, „Bok!“ te brojiti od 1 do 5 na portugalskom jeziku. Jednako tako, sve su ostale učenike naučili kako se iste riječi kažu na hrvatskom jeziku.
Drugog dana sudionici su imali radionice na temu inkluzije, odnosno naučili su s kojim se problemima susreću osobe s disleksijom i disgrafijom. Portugalski partner proveo je s učenicima nekoliko vježbi u kojima su mogli iskusiti s kojim se poteškoćama susreću osobe s navedenim poremećajima čitanja i pisanja. U nastavku tih aktivnosti učenici su u grupama diskutirali o navedenoj problematici, odgovarali na pitanja o toj temi te na kraju izradili originalne uratke kojima su vizualno prezentirali zaključke diskusije, odnosno svoje odgovore na pitanja.
Treći, završni dan virtualne mobilnosti počeo je kratkom vježbom plesa, a potom su učenici dobili upute o tome što ih toga dana očekuje. Nakon plesnih koraka bavili su se quillingom – umjetnošću uvijanja papira, te šivanjem. Glavni motiv bio im je kesten. Naši su učenici bili oduševljeni tim aktivnostima te se pokazalo da među njima ima talentiranih uvijača papira te šivača. Dok su izrađivali kestene od umjetnih materijala, mogli su se zasladiti pravim pečenim kestenjem koje je pripremila školska kuharica.
Po završetku radionica svi su se učenici zajedno s učiteljima okupili na školskome igralištu te im je ravnatelj škole uručio priznanja za sudjelovanje u virtualnoj mobilnosti.
I dalje nastavljamo s provedbom Erasmus+ projekta „SuperART for inclusion“, radujući se novim projektnim aktivnostima o kojima ćete također uskoro moći čitati. (Andrija Kiseljak)