Otvorena izložba „Miró u očima zlatarskih osnovaca“
U srijedu, 30. lipnja, u Galeriji izvorne umjetnosti Zlatar svečano je otvorena izložba radova učenika naše škole „Miró u očima zlatarskih osnovaca“. Izložbu je organizirala naša škola u sklopu međunarodnog Erasmus+ projekta „SuperART for inclusion“ koji provodimo u suradnji s pet europskih škola. Nazočne na otvorenju izložbe pozdravila je ravnateljica zlatarske Galerije Božena Slunjski. O nastanku izložbe i o projektu koji ju je iznjedrio govorio je ravnatelj škole Marijan Posarić. Uime zlatarske gradonačelnice prisutne je pozdravila predsjednica Gradskoga vijeća Zlatara Danijela Findak i pritom izrazila svoje oduševljenje učeničkim radovima. Izložbu je svečano otvorila zamjenica župana KZŽ-a za društvene djelatnosti Jasna Petek, pohvalivši veliki angažman i kreativnost učenika i njihove mentorice, učiteljice likovne kulture Maje Burek, u stvaranju njihovih izuzetno dojmljivih radova. U glazbenome dijelu nastupio je tamburaški trio u sastavu Vid Adanić, Karlo Adanić i Jurica Pavlek. Uoči otvorenja, na prostoru ispred Galerije nastupio je dječji harmonikaško-gitaristički orkestar KPD-a "Zlatarjeve". Fotografije s otvorenja izložbe kao i informacije o njezinu nastanku možete pogledati pod opširnije. (M. Posarić)
O NASTANKU IZLOŽBE
Izložba „Mirό u očima zlatarskih osnovaca“ organizirana je u sklopu provedbe međunarodnog Erasmus+ projekta „SuperART for inclusion“ koji se bavi inkluzivnim obrazovanjem kroz umjetnost i u kojemu zlatarska Osnovna škola sudjeluje s još pet europskih škola. Jedna od brojnih projektnih aktivnosti vezana je uz španjolskoga umjetnika Joana Miróa koji je većinu svojih umjetničkih ostvaraja realizirao kroz umjetnički pravac znan pod pojmom nadrealizam. Uza Salvadora Dalija, najveće ikone nadrealizma, Mirό je jedan od najznačajnijih predstavnika toga pravca u povijesti likovne umjetnosti, ali i jedan od najznačajnijih umjetnika dvadesetoga stoljeća uopće. Učenici viših razreda zlatarske škole upoznali su se na satovima likovne kulture s bogatim stvaralačkim opusom ovoga katalonskoga velikana nadrealističkog slikarstva. U praktičnome dijelu, pod stručnim vodstvom likovne pedagoginje Maje Burek, osnovnoškolci su, koristeći se različitim medijima izražavanja, stvorili prave male umjetničke kreacije po uzoru na lik i djelo spomenutog umjetnika, što je zapravo i bila ideja vodilja u tim aktivnostima.
Učenici 5.a i 5.b razreda, u sklopu proučavanja stvaralačkog djela navedenog umjetnika, izrađivali su društvenu igru. Igra je nastala pomoću IK tehnologije u aplikaciji Sketchbook, odnosno učenici su na svojim tabletima izradili ilustracije. Trebali su izraditi idejno rješenje ploče za igru, ilustracije za karte te pijune koji su namijenjeni micanju po igraćim pločama (podlogama).
Učenici šestih razreda izrađivali su crteže i slike u kombiniranoj likovnoj tehnici. Svaki je učenik sam birao likovnu tehniku kojom će napraviti svoju interpretaciju Miróovog stvaralaštva. Na svakom radu trebao je biti jedan motiv koji će iskakati van (u prostor) u odnosu na podlogu, čime su učenici postigli efekt pop-up-a. Njihovi su radovi potom spojeni u dvije pop-up knjige, čime su upoznati s principima izrade takvih knjiga.
Sedmi razredi otišli su korak dalje te su napravili kratke stop-animacije na zadanu temu. Time su likovi karakteristični za Miróove slike stvorili ritam i pokret na njihovim radovima pomoću kojih su na zanimljiv način prezentirali svoje viđenje stvaralaštva spomenutog umjetnika. Zadatak učenika bio je odabrati jedno Miróovo djelo te pomoću likova karakterističnih za to djelo stvoriti dinamiku i kretanje motiva po plohi.
Učenici osmih razreda bavili su se odnosom mase i prostora, odnosno plošno istanjenim masama pomoću kojih su izrađivali skulpture. Proučavali su djela Joana Miróa te nakon toga napravili slike pomoću odabrane likovne tehnike. Svoje radove lijepili su na prethodno pripremljeni karton (plošno istanjenu masu), koji se potom spajao u mobilne skulpture (8.a i 8.c razred) te skulpture u prostoru (8.b razred).
Osim navedenog, mladi likovnjaci iz 7.a i 7.b razreda, pod stručnim vodstvom učiteljice likovne kulture Maje Burek i uz pomoć školskog projektnog koordinatora Andrije Kiseljaka, oslikali su zid i vrata učionice njemačkog jezika prepoznatljivim miroovskim motivima, davši im tako sasvim novu estetsku dimenziju.