Sudjelovali smo na dodjeli Godišnje nagrade za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja
Osnovna škola Ante Kovačića Zlatar sudjeluje na sedmoj dodjeli Nagrade za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja u organizaciji udruge Pragme. Ove godine članovi Multimedijske skupine s voditeljem Denisom Vincekom sudjelovali su danas u raspravi prilikom dodjele Nagrade preko Zooma. Škola od prve godine s Pragmom sudjeluje u tom programu, Pragmom koja odlično prepoznaje potrebe učenika, što se posebno pokazalo sada - u doba pandemije koronavirusa. Ove su godine Godišnje nagrade za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja dodijeljene Snježani Kirinić Grubić (Hrvatski katolički radio – najbolji radijski prilog) i Maji Medaković (Nova TV – najbolji TV/online prilog). Snježana Kirinić Grubić nagradu je dobila za emisiju Školski sandučić - U školi čitamo mi s ljubavlju Brlićku svi – u povodu rođendana Ivane Brlić Mažuranić, a Maja Medaković za rad Marijana, djevojčica bez interneta, koji je emitiran u emisiji Nove TV – Provjereno. Članovi Multimedijske skupine naše škole aktivno su sudjelovali u procesu izbora služeći se modelom djeteline s četiri lista, koji se već tri godine provodi u školskoj knjižnici zlatarske osnovne škole u procesu medijskog opismenjivanja učenika. Nagrada se dodjeljuje uz potporu Grada Zagreba, a partner Pragme na projektu je Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu pa se tako uime Gradskog ureda za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom obratila Mateja Petrić koja je podržala projekt Pragme usmjeren socijalnim vještinama mladih. Uime Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu potporu projektu dao je prof. dr. sc. Igor Kanižaj, profesor na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, koji je poseban naglasak stavio na kontinuitet rada svih prijavljenih novinara za ovogodišnju Nagradu u području obrazovanja i njihovom zalaganju unutar medijskih kuća da ovakve teme dođu do šire javnosti. Predsjednik Pragme Nedjeljko Marković smatra kako svi prijavljeni radovi zaslužuju svoju priliku da ih posluša svaki učenik u Hrvatskoj kao dio redovnog obrazovanja jer "izvlače ono najbolje od nas – našu spremnost da pomognemo drugima, ohrabrimo ih, pružimo priliku za kvalitetnije obrazovanje". Razlog uspješnosti ovog projekta vidi u povezivanju dvaju koncepata – medijske i emocionalne pismenosti. U raspravi su aktivno sudjelovali stručna suradnica pedagoginja iz Škole za primalje u Zagrebu i stručni suradnik knjižničar iz OŠ Ante Kovačića Zlatar. Riječ je o školama koje od njegova pokretanja aktivno participiraju u Pragminu projektu dodjele Godišnje nagrade za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja. Ovu smo aktivnost povezali s lokalnim aktivnostima koje provodimo u Međuškolskom partnerstvu The Media. What next? u sklopu programa Erasmus+, iskoristivši priloge koje smo gledali i slušali da povežemo medijsku i emocionalnu pismenost kritički promišljajući o sadržaju. (Matija Mikulec, 8.a)