Učenička zadruga "ZLATKA"

O ZADRUGARSTVU

Današnji su ciljevi odgoja i obrazovanja orijentirani na cjeloživotno obrazovanje te su usmjereni na učenika. S ciljem kvalitetnijeg odgoja i obrazovanja u svim se državama svijeta čine promjene koje će pridonijeti poboljšanju kvalitete poučavanja/učenja te osposobljavanju mladoga čovjeka za život u 21. stoljeću. Ključne kompetencije prema Europskom referentnom okviru (Europska komisija, 2004.) su: komunikacija na materinskom jeziku, komunikacija na stranim jezicima, matematička pismenost, znanost i tehnologija, digitalne kompetencije, učiti kako učiti, interpersonalne, interkulturalne, socijalne i građanske kompetencije,  poduzetništvo (inovativnost i poduzetnost) i kulturna osviještenost.

U učeničkim zadrugama đaci stječu i primjenjuju znanja, stječu radne navike kroz učenje, shvaćanje i razumijevanje pa potom ovladavanje cjelovitim proizvodnim procesom, a posebice razvijaju i njeguju svijest o načinu održavanja prirodne ravnoteže (koncept održivog razvitka i njemu primjeren ekološki odgoj). Učenici članovi zadruge van uvjeta klasične učionice i odnosa učitelj/učenik stječu inovativnost, poduzetnost, a neposrednim sudjelovanjem u pokusima stječu znanstveni pristup stvarnosti, iznošenjem i vrednovanjem rezultata potvrđuju svoje mogućnosti i doživljavaju priznanje i zadovoljstvo postignutim rezultatima.

Učenička zadruga je također organizirano kreativno i rekreativno, zanimljivo i korisno provedeno slobodno vrijeme mladeži. U njoj se podiže razina učeničkog znanstveno-tehničkog odgoja, provodi obrazovanje radi bržeg uključivanja u gospodarstvo. Učeničko zadrugarstvo usmjerava mladež u izboru obrazovnih mogućnosti i zanimanja vezanih za poljoprivredu i selo, obrt i druge djelatnosti. Učenička zadruga pokreće odgoj za društveni, kulturni i politički angažman pojedinca. Kroz zadrugarstvo se stječu temeljne “kreposti poduzetnika” kao što su marnost, radinost, razboritost u preuzimanju rizika, dostojnost povjerenja i vjernost u međuljudskim odnosima, snaga u provedbi teških i bolnih odluka nužnih za zajednički rad i za prevladavanje nevolja. (Matija Bučar, prof.)

I

20. SMOTRA UČENIČKIH ZADRUGA KZŽ

Skip to content