2022-05-26 10:46:41 Bili smo na Erasmus+ mobilnosti u Finskoj Prošloga tjedna, od 15. do 21. svibnja, naša škola sudjelovala je u posljednjoj mobilnosti učenika i učitelja u sklopu Erasmus+ projekta „SuperART for inclusion“. Učenici naše škole Ela Vlahek, Petra Brčić, Jakov Petrović i Fabijan Rogina, u pratnji učitelja Andrije Kiseljaka, Maje Burek i Kristine Fruk, boravili su u Finskoj. Domaćin im je bila škola Laurentius-koulu u gradu Lohji na jugu Finske, udaljenom četrdesetak minuta vožnje od glavnoga grada Helsinkija. Za učenike i učitelje iz šest europskih zemalja organizirane su svakoga dana raznovrsne aktivnosti i radionice. Sudjelujući u njima učenici i učitelji upoznali su se s različitim metodama inkluzije, razmjenjivali su svoja iskustva i dijelili primjere dobre prakse iz svojih škola. Nastavak pod opširnije. Prvi dan protekao je u međusobnom upoznavanju učenika i učitelja, pri čemu su Ela, Petra, Jakov i Fabijan uspješno prezentirali našu školu, grad Zlatar, našu županiju i cijelu domovinu. Slijedilo je razgledanje grada Lohje, u kojem nas se posebno dojmila treća po veličini srednjovjekovna župna crkva u Finskoj, crkva sv. Lawrencea. Nakon razgleda gradskoga središta uslijedio je prijam učenika i učitelja i u Gradskoj vijećnici. Drugoga dana posjetili smo grad Helsinki i upoznali se s važnijim kulturno-povijesnim spomenicima. Osobito dojmljiva, arhitekturom i dizajnom, bila je središnja gradska knjižnica imenom Oodi. Knjižnica zauzima samo jednu trećinu građevine. Ostali prostor ispunjen je kafićima, restoranom, terasama, kinodvoranom, studijima za snimanje audio i vizualnog materijala, prostorom za stvaranje (poput šivanja ili 3D printanja). Nakon razgledanja grada posjetili smo impresivnu morsku tvrđavu pod nazivom Suomenlinna, koja se nalazi na UNESCO-vom popisu svjetske kulturne baštine. Trećega dana sudjelovali smo u različitim aktivnostima. Za sve sudionike organizirana je radionica folklornog plesa te radionica skupnog plesa u liniji. Ples u liniji koreografski je ples u kojem skupina ljudi pleše uz ponavljajući slijed koraka, a poredani su u jednu ili više linija ili redova. Nakon plesanja imali smo priliku posjetiti učionice i sate različitih predmeta, što je bilo vrlo edukativno. Vrijeme poslije ručka proveli smo u aktivnoj šetnji kroz obližnju, pravu finsku, crnogoričnu šumu (tajgu) gdje su učenici i učitelji uživali u roštiljanju kobasica na otvorenome. Navečer su učenici imali zadatak samostalno skuhati večeru za sve prisutne. Bili su vrlo uspješni pa smo svi uživali u ukusnoj večeri koju su pripremili. Četvrtoga dana posjetili smo vapnenački rudnik Tytyri, što je bilo posebno iskustvo. U rudniku se iskapa vapnenac star 2 milijarde godina, ali rudnik se koristi i u druge svrhe. Jedna od najvećih finskih firmi KONE u rudniku testira svoja dizala za visoke nebodere. Zanimljivo je i to da je na dubini od 80 m otvoren prvi podzemni restoran na svijetu. Učenici su uživali u „rudarskim“ poslovima poput razbijanja stijena rudarskim čekićima ili traženju kamenčića različitih minerala koje su kao uspomenu mogli ponijeti sa sobom. Nakon ručka učiteljica Maja Burek održala je radionicu na kojoj je učenicima predstavila aplikaciju Sketchbook. Učenici su bili vrlo kreativni u stvaranju digitalnih crteža i plakata na temu prihvaćanja i tolerancije te su svoje radove objavili na zajedničkoj stranici na Padletu. Na kraju dana organizirano je druženje učenika, učitelja i roditelja te su svečano podijeljena priznanja za sudjelovanje u Erasmus projektu. U petak ujutro učiteljica Maja Burek održala je radionicu o stop animaciji, na kojoj su učenici trebali izraditi jednostavan film na temu inkluzije i prihvaćanja, ali s dodavanjem prepoznatljivog simbola svoje države. Učenici su opet bili kreativni i uspješno uklopili zadane elemente u svoje uratke. Poslije ručka učenici i učitelji zabavljali su se igrajući različite sportske igre na plaži Aurlahti uz jezero Lohja. U svim provedenim aktivnostima, kroz različite oblike umjetnosti, promicala se različitost, ravnopravnost i jednake mogućnosti za svakoga, a pogotovo za učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama i učenike iz društveno ugroženih skupina, što je i bio glavni cilj Erasmus+ projekta „SuperART for inclusion“. (Kristina Fruk)
|
Osnovna škola Ante Kovačića Zlatar |